-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:12373 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:6

روح واقعي نماز خواندن را توضيح دهيد لطفا طوري باشد كه به صورت نظري نباشد، سعي شود از مثالهاي عملي بكار برده شود؟

براي تحقق آن روح نماز در روايات توصيه هايي شده است كه از آنها تحقق خشوع در حين نماز است و مراد از آن اعم از خضوع و خشوع است.

خضوع يعني اعضاء و جوارح ظاهري در حين نماز كنترل شود و خشوع آنكه مجموعة جوارح باطني را كنترل كند سئل النبي (ص) ما الخشوع؟ قال: التواضع في الصلاة و ان يقبل العبد بقلبه كله علي ربه (خشوع ، تواضع در نماز و اينكه آدمي با قلب دل بر خداوند روي كند)و اين كنترل و حفظ اعضاء و جوراح ظاهر و باطن مقدمه براي حضور قلب و توجه تام به نماز مي شود كه از توجه به معاني الفاظ شروع شده و كم كم توجه او بخدا بصورت تام خواهد بود و راههاي ذيل توصيه مي شود:

الف- زمينة مشغوليت فكر وحواس خود را كم نمايد در حين نماز.

ب- اهميت نماز و اينكه آن ملاك قبولي بقيه اعمالست مورد توجه باشد.

ج- معاني و تفسير اوراد وا فعال حين نماز را توجه داشته باشد.

د- تعلق و حب دنيا را از دل بيرون كرده باشد.

در اين رابطه خوبست به آداب الصلاة حضرت امام خميني (ره) مراجعه كنيد كه روح واقعي نماز در بيان ايشان توجه به عز ربوبي و ذلت بندگي است كه نمازگزار خود را در فقر مطلق ببنيد و حق تعالي را غناء مطلق و به تعبير ديگر عشق به كمال مطلق در فقير مطلق، خود آينة معشوق نما است و تمام آن خضوع و خشوع در تحقق حقيقت همين معنا تأثير خواهد داشت.



















مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.